Salomonstraat 16
072 564 3980

Conversie-optimalisatie: webshop laten bouwen en die verder verbeteren

Een webshop laten bouwen en daarmee aan de slag? Een webshop alleen is over het algemeen niet voldoende, daar dient u slim mee om te gaan. Slim door goed in te kopen, de juiste prijzen te hanteren en… Door na te denken over de bezoeker en de manier waarop hij of zij keuzes maakt. Voor conversie-optimalisatie in WooCommerce, aan de hand van een paar handige tips.

Geen euroteken in de shop

Wist u bijvoorbeeld dat het weglaten van het euroteken bij de prijzen meteen kan zorgen voor meer conversie? Het € laat ons rationeler nadenken, door de informatie cognitief te verwerken. Door het teken weg te laten verdwijnt een stukje van de associatie met ‘geld’, waardoor we gemakkelijker beslissen op basis van emoties. Daardoor zijn de volgende tips voor conversie optimalisatie effectiever en lukt het om meer omzet te genereren met dezelfde WooCommerce-webshop.

Feliciteer de bezoeker

Feliciteer bijvoorbeeld uw bezoekers. Op een paar verschillende momenten. Doe dat bijvoorbeeld op het moment dat ze een product in hun winkelmandje stoppen. Bevestig ze in hun goede keuze. Dat geeft een prettig gevoel en maakt een bezoeker geneigd om meer aankopen te doen of om later nog eens terug te keren en opnieuw te gaan winkelen.

En rondt een bezoeker een betaling af? Ook dat is een goed moment om hem of haar te feliciteren. En om vervolgens aan te geven dat u aan de slag gaat met de verwerking van de order. Om ervoor te zorgen dat de bezoeker zijn of haar bestelling zo snel mogelijk ontvangt.

Deel cadeautjes uit

Tenslotte is het verstandig om online cadeautjes uit te delen. Echte cadeautjes als het even kan, maar ook virtueel in de vorm van extra’s of belangrijke zekerheden voor klanten. Bijvoorbeeld door aan te geven dat u de bestelling morgen al laat bezorgen, als de klant in ruil daarvoor voor 16:00u bestelt. Of door aan te geven dat u een gratis cadeautje zal aanbieden, bij bestellingen vanaf €35. In de vorm van gratis verzending of een extraatje. Of beter nog, doe er een extraatje bij op het moment dat de bezoeker dat niet verwacht. Niet effectief voor de eerste bestelling, maar wel prettig om de kans op een herhaalbestelling te vergroten.

WooCommerce webshop laten maken

Een goede WooCommerce webshop vraagt om uitstekende SEO en slimme conversie optimalisatie. Wij bouwen de webshop en helpen u met de tips vervolgens graag op weg, om snel omzet te genereren en succesvol te worden. Meer weten over de mogelijkheden of benieuwd naar onze visie vanuit Alkmaar in Noord-Holland? Neem contact (https://www.interclient.nl/contact/) op, dan vertellen we u graag meer over onze werkzaamheden voor klanten door heel Nederland.