Conversie verhogen met A/B-testen

Conversie verhogen met a/b-tests

Conversie verhogen? Start met A/B-testen!

Start met A/B-testen om zo de conversie te verhogen. Ontdek wat de bezoekers van je pagina het meest interesseert en kom zo tot de meest geoptimaliseerde pagina.

Wat is conversie?

Dit is simpelweg het behalen van een vooraf vastgesteld doel. Dit kan een offerte aanvraag via de website zijn of bijvoorbeeld een aanmelding voor de nieuwsbrief. Indien je een conversie hebt van 1% betekent dit dat 1 op de 100 bezoekers bijvoorbeeld een offerte aanvraag heeft ingediend.

Conversie verhogen

Hoe hoger het conversie percentage, hoe beter de resultaten van de website.
Het is als website eigenaar dan ook belangrijk om altijd bezig te zijn met conversie verhogen, ook wel conversie optimalisatie. Het verhogen van de conversie kan op verschillende manieren. Wijzelf maken gebruik van A/B-testen om te kijken hoe we de conversie kunnen verhogen. Maar er zijn vele mogelijkheden om conversie te optimaliseren.

Voorbeelden van conversie optimalisatie

  • Testimonials
    Verzamel waardevolle testimonials specifiek over het product of dienst.
    Dit wekt vertrouwen en zorgt zo voor conversieverhoging.
  • Keurmerken
    Laat de bezoekers zien wat voor specialist je bent. Dat je te vertrouwen bent. Dat jíj degene bent waar ze een offerte aanvraag moeten indienen.
  • Unieke eigenschappen
    Ieder bedrijf heeft unieke eigenschappen (USP’s). Laat deze opvallen bij de bezoeker. Bijvoorbeeld “Voor 22:00 uur besteld = morgen in huis” en “gratis bezorging”.
  • Overige optimalisatie tips
    Denk aan Call to action buttons. Staan deze wel op de juiste plek? Nodigt deze CTA-button de bezoeker uit om te doen wat jij wilt?
    Maar ook iets simpels als minder velden verplicht maken in je contact formulier kan al leiden tot enorme conversieverhoging. Of het plaatsen van het telefoonnummer bovenin het scherm.

A/B-testen

Om conversie te verhogen is A/B-testen één van de belangrijkste middelen die je kunt bedenken. Dit is niets minder dan twee versies maken van één pagina. Hierbij toon je 50% van de bezoekers versie A en 50% van je bezoekers versie B. Dit monitor je geruime tijd om vervolgens, aantoonbaar, te bekijken welke versie de meeste conversie heeft opgeleverd.

Echter kan het zo zijn dat bijvoorbeeld een afbeelding voor conversievermindering op desktop zorgt, maar voor mobiel juist weer voor conversieverhoging. Ook dit kan getest worden. We kunnen er dan voor zorgen dat deze afbeelding op desktop juist niet zichtbaar is en op mobiel juist wél.

Conversie optimalisatie specialist

Is jouw website nog niet eerder geoptimaliseerd? Dan vallen er tientallen procenten winst te behalen. Wij kunnen A/B-tests voor jou uitvoeren. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op met een specialist.