WooCommerce: 3 tips voor meer online verkoop

WooCommerce is uitstekend geschikt om eenvoudig een webshop te laten bouwen. Om online goed van start te gaan of naast een fysieke winkel ook een online kanaal te starten. Waarbij het uiteraard van belang is om hiervoor professioneel te starten. Bijvoorbeeld met het oog op slimme tips en trucs voor meer online verkoop.

Markeer producten als ‘Featured’

WooCommerce biedt de mogelijkheid om producten als ‘Featured’ aan te merken. Op die manier krijgen ze meteen meer aandacht. Om ze bij klanten op het netvlies te krijgen, ook als ze daar niet direct naar op zoek bleken. Bijvoorbeeld om seizoensproducten uit te lichten of om ervoor te zorgen dat de producten met de meeste marge voldoende aandacht krijgen.
Tip: wijzig regelmatig de ‘Featured producten’. Op die manier is er steeds iets te ontdekken voor klanten die vaker terugkeren.

SSL en HTTPS voor betere beveiliging

Webshops vereisen een hoge mate van vertrouwen en betrouwbaarheid. Een klant koopt niet voordat hij of zij ontspannen is. Bijvoorbeeld dankzij vertrouwen in de veiligheid van de website. Zorg dus voor een goede beveiliging van de verbinding. Dat kan met een SSL-certificaat, voor een HTTPS-verbinding. Die is veiliger dan een traditionele HTTP-verbinding. En bovendien ook vereist om een nadelige Google-melding over de veiligheid te voorkomen.

Google geeft in Chrome meldingen bij websites zonder SSL-certificaat. De kans is groot dat ook andere browsers daarvoor waarschuwingen gaan geven. Het is dan dus verstandig om tijdig gebruik te maken van HTTPS met WooCommerce. Op die manier zorgt u eenvoudig voor meer vertrouwen, zodat de kans op verkoop toeneemt.

Inzoomen op productfoto’s

Eenmaal in de webshop en met voldoende vertrouwen neemt de kans op verkoop sterk toe. Daarbij is het onder andere van belang dat klanten de foto’s van producten goed kunnen zien. Met name grote foto’s zorgen ervoor dat klanten een beter gevoel kunnen krijgen bij de producten.
WooCommerce biedt de mogelijkheid om foto’s te plaatsen met de optie om daarop in te zoomen. Dat maakt het nog beter mogelijk om de producten goed te bekijken.

Tip: vooral bij een mobiele versie van de webshop zijn grote foto’s en zoommogelijkheden belangrijk. Klanten die het product daardoor ‘aanraken’ zijn psychologisch sneller geneigd te kopen dankzij het Endowment Effect.

WooCommerce webshop laten maken

Een WooCommerce webshop laten maken of op zoek naar meer tips? Zorg bijvoorbeeld voor een snelle webshop. Op die manier zorgen we voor een geslaagde webshop, voor een succesvol online kanaal.
Een WooCommerce webshop laten maken? Wij gaan er graag mee aan de slag. En heeft u vragen? Neem dan contact met ons op.