Betrouwbaarheid van je webshop verbeteren? Start een blog

Betrouwbaarheid van je webshop verbeteren? Start een blog

Werken aan de betrouwbaarheid van je webshop, zodat je daarmee een overtuigende indruk kunt maken? Start een blog: dit biedt verschillende belangrijke voordelen. Je werkt aan een menselijk gezicht voor je webshop, net als aan de uitstraling door meerdere medewerkers te laten bloggen. Je hebt via een blog de kans om bijvoorbeeld kennis te delen en ondertussen aan je merkidentiteit te werken. Het resultaat? Meer betrouwbaarheid voor je webshop.

Geef de webshop een gezicht

Een webshop is kil en kaal, die straalt ondanks mooie productfoto’s en een slimme navigatiestructuur veel minder uit dan een stenen winkel. Er is geen verkoper beschikbaar die klanten vriendelijk begroet, waardoor het al snel onduidelijk is wie er eigenlijk achter zit.

Een blog voor je webshop brengt daar eenvoudig verandering in. Je hebt de kans om persoonlijke artikelen te delen, waarin je aangeeft wie er daadwerkelijk schuil gaat of schuil gaan achter de webwinkel. Breng een persoonlijke noot aan met een blog, zodat je wat afstand weg kunt nemen en je betrouwbaarder kunt overkomen.

Meerdere personen laten bloggen

Om de betrouwbaarheid van je webshop verder te vergroten kun je besluiten om meerdere medewerkers te laten bloggen, mits je die hebt natuurlijk. Laat een productspecialist schrijven over inhoudelijke zaken, zet een ander in voor sales en promotie en schrijf zelf bijvoorbeeld over de visie die je als webshop voor ogen hebt. Je geeft de webshop met een blog op die manier automatisch een nog meer persoonlijk karakter, terwijl je tegelijkertijd aangeeft dat er daadwerkelijk meerdere mensen actief zijn om alles op rolletjes te laten verlopen.

Deel kennis en opzienbarende meningen

Heb je een webshop in vernieuwende of technologische producten? Zodra de producten wat complexer worden zijn bezoekers automatisch op zoek naar een autoriteit die ze vertelt wat de beste keuzes zijn en hoe ze de producten kunnen beoordelen. Je kunt een blog voor je webshop gebruiken om kennis te delen en opzienbarende meningen te delen.

Durf je uit te spreken via de blogartikelen en laat zien dat je weet waar je het over hebt. Je creëert op die manier een eigen platform waarmee je werkt aan de betrouwbaarheid van je webshop, terwijl je er tegelijkertijd voor zorgt dat je het bereik flink kunt vergroten. Win-win!

Bouw aan een merkidentiteit

Tenslotte kun je de blogartikelen gebruiken om op slimme wijze een merkidentiteit op te bouwen. Je kunt bijvoorbeeld tussen de regels door aangeven dat je er van houdt dat bepaalde leveranciers hun afspraken nakomen of dat ze goede service leveren wanneer het een keer misgaat. Daarnaast kun je aangeven dat je op zoek bent geweest naar nieuwe producten die nergens anders verkrijgbaar zijn of dat jullie brainstormen over nieuwe methoden om de verzendkosten verder te drukken. Het zijn handige methoden om er met een blog voor te zorgen dat je de identiteit van je webshop op kunt bouwen, zonder dat je daar heel specifiek en te overduidelijk over hoeft te spreken.

Een webshop laten maken zodat je daarna aan de slag kunt met een blog? Neem contact op voor meer informatie, we gaan graag voor je aan de slag.