Meer verkopen met WooCommerce: 3 handige psychologische tips

WooCommerce is een handig webshopplatform voor WordPress. Standaard makkelijk te beheren en toch goed geschikt om veel mee te verkopen. En wilt u wat meer verkopen? Dan zijn daar handige plugins voor beschikbaar. Net als handige tips, waarvan we er graag drie voor u op een rij zetten. Met een vleugje psychologie, door slim gebruik te maken van hoe het brein werkt.

Minstens zo interessant is de vermelding ‘anderen kochten ook’. Het creëert een gevoel van ontspanning en veiligheid, dankzij een ‘gebruikelijke keuze’.

Sociaal bewijs: populaire producten

Mensen zijn kuddedieren, vooral als ze een aankoop willen doen. We volgen graag anderen in hun aankoopgedrag. We gaan niet graag als eerste op een leeg terras zitten, in plaats daarvan schuiven we liever aan op een terras waar al veel meer mensen zitten.

En op die manier kopen bezoekers liever producten die ook anderen hebben gekozen. Dat wekt vertrouwen, omdat die anderen waarschijnlijk precies weten wat ze nodig hebben. Tenminste, dat is wat bezoekers denken die zelf niet goed weten waarmee ze de beste keuze maken.

Kies daarom niet zomaar voor iets zoals ‘aanbevolen’ bij producten die u wilt verkopen, maar spreek van ‘populaire’ producten. Het feit dat ze populair zijn bij andere bezoekers van de webshop maakt ze automatisch aantrekkelijker.
Let op: maak hier ethisch gebruik van. Vermeld het bij de populaire producten. Komen bezoekers erachter dat een claim niet klopt? Dan kan dit de verkopen juist laten kelderen.

Anderen kochten ook: handige tips

Minstens zo interessant is de vermelding ‘anderen kochten ook’. Het creëert een gevoel van ontspanning en veiligheid, dankzij een ‘gebruikelijke keuze’. Het neemt onzekerheid weg bij bezoekers die voor het eerst een bestelling plaatsen of weinig ervaring hebben met de producten.

Bovendien speelt het in op de wens om onze aankopen ‘compleet’ te maken. We willen er graag voor zorgen dat we alles in huis halen om een goede keuze te maken. Geef aan welke producten anderen erbij kochten en wat de gebruikelijke combinaties zijn, om eenvoudig meer te verkopen.

Kassakoopjes: makkelijk mee te nemen

De supermarkt maakt er al jaren gebruik van: de kassakoopjes. De beste plek om aanbiedingen onder de aandacht te brengen. Bezoekers hebben cognitief veel inspanningen gedaan, waardoor het brein even tot rust probeert te komen. Er is minder ‘bescherming’ tegen aanbiedingen beschikbaar, zodat bezoekers eerder overgaan tot aanschaf.

Bovendien lijkt een kassakoopje goedkoper ten opzichte van het (hogere) bedrag waarvan er al spullen in de winkelmand zitten. De beste plek om een paar aanbiedingen onder de aandacht te brengen en daarmee meer te verkopen in de WooCommerce webshop.

WooCommerce webshop laten maken

Een WooCommerce webshop laten maken door specialisten die weten wat daarmee mogelijk is? Wij hebben veel ervaring met webshops in WordPress, net als met andere systemen. Die we kunnen koppelen aan de IT-infrastructuur die u al gebruikt, waardoor online en offline goed met elkaar samenwerken.

Vragen over de mogelijkheden of benieuwd naar de verschillen tussen Magento en WooCommerce? Neem contact met ons op, dan vertellen we u er graag meer over.

bedrijven die werken met onze software

  • Logo gemeente amsterdam
  • Logo ERC
  • Logo gemeente Rotterdam
  • Logo Bouwvisie
  • Logo SN
  • Logo Woononline
  • Logo TNO
  • Logo Verzuimteam
  • Logo Saxion
Nick

Software ontwikkelen?
Let's
meet

Digitalisering laat niet op zich wachten.

Om de competitie voor te blijven is innoveren belangrijk. Met ons samenwerken betekent samen de volgende stappen zetten om digitalisering succesvol door te voeren.

Neem vandaag nog contact met ons op.